KRYTERIA OCENY ZACHOWANIA

 

ZACHOWANIE WZOROWE:

Ocenę wzorową otrzymuje uczeń, który:

  1. w szkole i poza szkołą zachowuje się bez zarzutu, jest wzorem do naśladowania,
  2. sumienny w nauce i wypełnianiu obowiązków,
  3. chętnie podejmuje prace społeczno-użyteczne dla klasy, szkoły i środowiska,
  4. rozwija swoje zainteresowania i uzdolnienia,
  5. wyróżnia się:
    1. rzetelnym stosunkiem do nauki,
    2. pełną odpowiedzialnością za powierzone obowiązki,
    3. wysoką kulturą osobistą,
    4. schludnym wyglądem,
    5. dbałością o honor szkoły,
    6. dbałością o piękno mowy ojczystej,
    7. przestrzeganiem zasad współżycia społecznego i ogólnie przyjętych norm etycznych, szanowaniem swojego zdrowia,
    8. szanowaniem mienia publicznego i prywatnego,
    9. pracą na rzecz szkoły, środowiska,
    10. dobrymi wynikami w konkursach, olimpiadach, zawodach sportowych,
    11. wykazywaniem inicjatywy twórczej,
    12. przeciwstawianiem się przejawom przemocy, agresji i wulgarności,
    13. brakiem uwag dotyczących niewłaściwego zachowania,
  6. zaliczył wszystkie projekty szkolne (6)

 

ZACHOWANIE BARDZO DOBRE:

Ocenę bardzo dobrą otrzymuje uczeń, który:

  1. w szkole i poza szkołą zachowuje się bez zarzutu,
  2. chętnie podejmuje prace społeczno-użyteczne dla klasy, szkoły i środowiska,
  3. w szczególności:
    1. prezentuje wysoką kulturę osobistą, rzetelny stosunek do nauki,
    2. przestrzega zasad współżycia społecznego i ogólnie przyjętych norm etycznych, szanuje swoje zdrowie, mienie publiczne i prywatne,
    3. odpowiedzialnie traktuje obowiązki szkolne, uczy się systematycznie na miarę swoich możliwości,
    4. jest koleżeński wobec rówieśników,
    5. przestrzega ustaleń przełożonych i statutu szkoły,
    6. przeciwstawia się przejawom przemocy, agresji i wulgarności,
    7. cechuje go schludny wygląd,
    8. dba o mienie szkoły, ład i porządek,
    9. nie ulega nałogom,
  4. zaliczył co najmniej 5 projektów szkolnych

 

ZACHOWANIE DOBRE:

Ocenę dobrą otrzymuje uczeń, który:

  1. w szkole i poza szkołą zachowuje się właściwie,
  2. ma rzetelny stosunek do nauki i obowiązków szkolnych,
  3. w szczególności:
  4. przestrzega zasad współżycia społecznego i ogólnie przyjętych norm etycznych,
  5. jest kulturalny,
  6. szanuje swoje zdrowie, mienie publiczne i prywatne,
  7. pracuje na miarę swoich możliwości,
  8. jest koleżeński wobec rówieśników,
  9. przestrzega w całości statutu szkoły,
  10. przeciwstawia się przejawom przemocy, agresji i wulgarności,
  11. cechuje go schludny wygląd,
  12. dba o mienie szkoły,
  13. nie ulega nałogom,
  14. jego zachowanie nie budzi zastrzeżeń,
  15. zaliczył co najmniej 4 projekty szkolne

 

ZACHOWANIE POPRAWNE:

Ocenę poprawną otrzymuje uczeń, który:

  1. w szkole i poza nią zachowuje się właściwie,
  2. zazwyczaj wywiązuje się z obowiązków szkolnych,
  3. w szczególności:
    1. przestrzega zasad współżycia społecznego i ogólnie przyjętych norm etycznych,
    2. jest kulturalny,
    3. szanuje swoje zdrowie, mienie publiczne i prywatne,
    4. pracuje na miarę swoich możliwości,
    5. sporadycznie narusza obowiązujące w szkole normy zachowania i regulaminy szkolne,
  4. zaliczył co najmniej 3 projekty szkolne

 

ZACHOWANIE NIEODPOWIEDNIE:

Ocenę nieodpowiednią otrzymuje uczeń, który:

  1. narusza obowiązki statutowe, ale ponosi konsekwencje i wyraża chęć poprawy,
  2. narusza zasady moralne,
  3. w szczególności:
    1. nie przestrzega zasad kultury słowa, używa wulgarnego słownictwa,
    2. odnosi się w arogancki sposób do innych,
    3. nadużywa swoich praw uczniowskich,
    4. ma demoralizujący wpływ na innych,
    5. rażąco łamie przepisy dotyczące estetyki wyglądu ucznia,
    6. ulega nałogom,
    7. niszczy mienie prywatne, szkolne i społeczne,
    8. nie przestrzega zasad bezpieczeństwa,
    9. nie włącza się w życie klasy i szkoły,
    10. nie uczy się zgodnie ze swoimi możliwościami,
  4. zaliczył co najmniej 2 projekty szkolne

 

ZACHOWANIE NAGANNE:

Ocenę naganną otrzymuje uczeń, który:

  1. w rażący sposób narusza obowiązujące w szkole normy zachowań, obowiązki statutowe oraz nie ponosi konsekwencji, nie wyraża chęci poprawy,
  2. w szczególności:
    1. używa wulgarnego słownictwa,
    2. przejawia arogancki, agresywny stosunek do innych,
    3. popełnia kradzieże lub wymuszenia, ma konflikt z prawem,
    4. przynosi do szkoły niebezpieczne narzędzia lub substancje itp.,
    5. ulega nałogom i zachęca do nich innych,
    6. stosuje groźby wobec innych,
    7. wywołuje bójki, stosuje przemoc,
    8. świadomie niszczy mienie prywatne, szkolne lub społeczne,
    9. świadomie nie przestrzega zasad bezpieczeństwa i higieny pracy i naraża innych na niebezpieczeństwo,
    10. przyjmuje postawę uwłaczającą dobremu mieniu szkoły, klasy,
    11. nie wywiązuje się z obowiązków szkolnych

 

Ponadto:

  1. Ocena klasyfikacyjna z zachowania nie ma wpływu na:
    1. oceny klasyfikacyjne z zajęć edukacyjnych,
    2. promocję do klasy programowo wyższej lub ukończenia szkoły,
  2. Ocena naganna z zachowania powoduje skreślenie z listy uczniów szkoły.
  3. Przy ustaleniu oceny klasyfikacyjnej z zachowania ucznia, u którego stwierdzono zaburzenia lub odchylenia rozwojowe należy uwzględnić wpływ stwierdzonych zaburzeń lub odchyleń na jego zachowanie na podstawie orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego albo indywidualnego nauczania lub opinii publicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym poradni specjalistycznej.
  4. Na dwa tygodnie przed rocznym, klasyfikacyjnym zebraniem rady pedagogicznej, wychowawca klasy jest zobowiązany poinformować uczniów oraz ich rodziców o przewidywanej rocznej ocenie klasyfikacyjnej zachowania i wpisuje ją do dziennika pokładowego ucznia.
  5. Ocena z zachowania jest średnią ocen z zachowania wystawionych przez nauczycieli przedmiotowych.
  6. Uczeń może podwyższyć ocenę z zachowania poprzez uzyskanie plusów na zajęciach przedmiotowych. Odpowiednia ocena z zachowania może być obniżona z powodu uzyskania przez ucznia minusów na zajęciach przedmiotowych.